onsdag 15 december 2010

Golden Globes

Black Swan är nominerad till Bästa film (drama) och Darren Aronofsky är nominerad till Bästa regissör! Jag är så sjukt glad för Darrens skull och då har jag inte ens sett filmen än. Jag läste manuset för snart ett och ett halvt år sedan men jag får vänta ytterligare ett tag på att se filmen.

Men fan vad kul det är! Och det är banne mig på tiden! Förhoppningsvis följer det Oscars-nomineringar på det här också. Något han borde ha fått redan för The Wrestler och The Fountain (om inte tidigare). Som ni kanske har förstått så är Darren Aronofsky en av mina absoluta favoritregissörer.


Det ska väl dock mycket till för att han ska ta hem några priser (utöver kanske några Independent Spirit Awards förstås) då han tampas med bland annat Christopher Nolan och dennes enastående Inception.

Några andra nomineringar värda att nämnas är The Fighter (med Mark Wahlberg och Christian Bale) även den i kategorin Bästa film (drama) och RED, en actionkomedi baserad på serietidnings-miniserien (den ni!) av Warren Ellis som är nominerad till Bästa film (komedi eller musikal).

I kategorin Bästa tv-serie (drama) möter min nya favoritserie The Walking Dead en annan favorit, nämligen Mad Men. Även Boardwalk Empire är nominerad i kategorin och jag börjar bli mer och mer sugen på även den serien.

Inga kommentarer: