måndag 8 mars 2010

Vårtecken

Det börjar dra ihop sig för ännu en underbar superhjältevår. Först ut, med premiär 9 april, är Kick-Ass som är baserad på serietidningen med samma namn av Mark Millar och John Romita Jr. Svart humor, övervåld, popkultur. Helt enkelt en underbart skev variant på vad det egentligen innebär att klä ut sig och bekämpa brott. Rättigheterna till en filmatisering såldes ifall jag inte missminner mig redan innan första numret av tidningen hade släppts och det är därmed inte helt oväntat att filmen verkar vara väldigt trogen förlagan. Bara att hålla tummarna för att den även kommer vara bra.


Senare i april (den 28:e för att vara exakt) så har vi ju förstås Iron Man 2 och det är knappast någon hemlighet att jag verkligen ser fram emot den. Första filmen gillar jag starkt och allting pekar enligt mig på att uppföljaren kommer kunna toppa den. Bara det faktum att Mickey Rourke och Sam Rockwell är med gör att jag blir helt exalterad. Sedan hör det ju förstås till saken att Iron Man i serietidningsform är fullständigt fantastisk just nu tack vare Matt Fraction och Salvador Larroca. Så helt objektiv har jag förstås svårt för att vara.


Snön må ligga kvar ett tag framöver men det här är i min mening omisskännliga vårtecken. Var det något sådant du var ute efter Kalle?

3 kommentarer:

Seb sa...

Och då glömde jag helt alla äventyrsfilmer som har premiär nu i vår. Valhalla Rising, Clash of the Titans, Prince of Persia, Robin Hood! Hujeda mig! Herre min gnu! Käre lördag!

Anonym sa...

Precis så! Fast med lite bättre streamade youtube-länkar :P

Seb sa...

Pfft! Jag har inte haft några som helst problem med dem :P